Largest OPI product range
Fast shipping
Official OPI distributor
Team of professional nail experts

👤 Professional client?

Log in here or create an account!

 

 

👤 Professionele klant? Maak here an account!

 

Algemene voorwaarden B2B en B2C

Algemene voorwaarden B2B - Professionals

Deze pagina bevat de algemene voorwaarden (“Algemene Voorwaarden”) waaronder we elk van onze producten (genaamd “Product/Producten”) die op onze website www.opi-shop.be vermeld staan aan u leveren. Gelieve deze Algemene Voorwaarden grondig te lezen vooraleer Producten via de website te bestellen. Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van OPI Belgium  moet de Klant deze Algemene Voorwaarden uitdrukkelijke aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden.

For any complaints relating to an online transaction or more information on the options for settling disputes out-of-court, please visit the European Commission's Online Dispute Resolution (ODR) platform: http://ec.europa.eu/odr/

 

Article 1 - Company data

OPI Belgium

BV Franis – OPI Belgium

Rusthuisstraat 21

1910 Kampenhout

Phone number: +32(0)22682477 (Monday-Thursday: 9am-5pm; Friday: 9am-15pm)

E-mailadres: info@opi-belgium.be

BTW N°: BE 0427.273.320

RPR: 427.273.320

 

Article 2 - Definitions

In these terms and conditions, the following definitions shall apply:

  1. Entrepreneur: the natural or legal person offering products and/or services to Customers at a distance;
    Hierna OPI Belgium genoemd
  2. De Klant: iedere klant – natuurlijke persoon die zelfstandig een beroepsactiviteit uitoefent, iedere klant – rechtspersoon en iedere klant – organisatie zonder rechtspersoonlijkheid. De onderneming heeft met deze klant een B2B-relatie. Hierna De Klant genoemd.
  3. The Agreement: the distance contract concluded between the Company and the Customer for the purchase of Products through the Website. The Agreement is governed by these general terms and conditions.
  4. Products: all goods available for purchase on the Website.
  5. Website: de website van de Onderneming: www.opi-shop.be

 

Article 3: Scope of application

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen OPI Belgium en de Klant. De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.

 

Article 4: Unilateral modification or addition

Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor OPI Belgium slechts bindend indien OPI Belgium uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.

Verwijzen aanbod en aanvaarding naar verschillende algemene voorwaarden, dan komt het contract niettemin tot stand. Beide algemene voorwaarden maken deel uit van het contract, met uitzondering van de onverenigbare bedingen, tenzij OPI Belgium uitdrukkelijk en schriftelijk met deze onverenigbare bedingen heeft ingestemd.

The nullity of a provision or part of a provision under the Agreement will not in any way affect the validity of the remainder of the provision or the rest of the provisions and clauses.

 

Article 5. Conclusion and duration

The Agreement is concluded once the Customer has accepted the terms and conditions and under the condition precedent of availability of the
Product. The Agreement and the general terms and conditions remain in force until all commitments have been fulfilled.

 

Article 6. Pricing and cost determination

The prices applicable to the services are those listed on the Website at the time of the order. The prices will be
determined per order and are expressed in euros and exclusive of VAT.

The prices mentioned on the Website or in the offer do not include delivery costs. The delivery costs are available to the Customer via the pagePayment and shipping‘.

Before an order is finally placed, the total price, including all fees and taxes, will be available to the customer at checkout.

Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal OPI Belgium schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra OPI Belgium kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft in voorkomend geval de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in artikel 8. Als OPI Belgium er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als OPI Belgium geen antwoord van de Klant ontvangt binnen een termijn van 7 dagen, behandelt OPI Belgium de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.

 

Article 7. Delivery

OPI Belgium verbindt zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van maximum 7 dagen na volledige ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen tussen OPI Belgium en de Klant op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.

Indien de OPI Belgium niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt OPI Belgium zich ertoe om de
Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal OPI Belgium dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als OPI Belgium de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.

De Klant ontvangt een bevestiging via mail zodra de bestelling OPI Belgium verlaat. OPI Belgium zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan OPI Belgium heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.

If no one is available at the Customer's address at the time of delivery, the Customer must follow the instructions of the delivery service responsible for delivering the order.

OPI Belgium behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, zoals maar niet beperkt tot de situatie
waarin een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal OPI Belgium de Klant schriftelijk op de
in writing.

Upon delivery/removal, the Customer must check the packaging for any damage. If the Products are damaged, the Customer may not accept delivery
niet aanvaarden en moet hij OPI Belgium onmiddellijk schriftelijk op de hoogte brengen. Na kennisgeving zal OPI Belgium de Klant de nodige
the necessary instructions regarding the damaged Products.

Tenzij anders overeengekomen worden geleverde en geaccepteerde Producten niet teruggenomen. OPI Belgium heeft het recht vrachtkosten van
retourzendingen aan de Klant in rekening te brengen.

 

Artikel 8. Annulering

De Klant kan de bestelling annuleren tot uiterlijk 1d na de plaatsing van de bestelling. Bij annulatie worden eventueel betaalde voorschotten terugbetaald, behalve een forfaitair bedrag van 25 EUR voor de administratie.

De Klant kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar: orders@opi-belgium.be

Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering en zal OPI Belgium de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen.

Na ontvangst van een bevestiging dat de Producten OPI Belgium hebben verlaten, kan de Klant de bestelling niet meer annuleren.

Kosten die reeds door de Onderneming werden gemaakt voor de annulering, dienen door de Klant op eerste verzoek te worden vergoed.

 

Artikel 9. Overmacht en wanprestatie

OPI Belgium is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst indien dit te wijten is aan overmacht. De klant kan in geval van overmacht aldus geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.

Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte,
een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden, natuurfenomenen of oorlogen.

In geval van een situatie van tijdelijke overmacht brengt OPI Belgium de Klant hiervan op de hoogte en zullen de verplichtingen van OPI Belgium krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal OPI Belgium een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.

In geval van een situatie van blijvende overmacht brengt OPI Belgium de Klant hiervan op de hoogte. In voorkomend geval is OPI Belgium bevrijd van haar prestaties

De Klant dient te zorgen dat de diensten en/of de goederen door OPI Belgium op een normale manier kunnen worden geleverd en geïnstalleerd op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip. De Klant dient aldus onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan, is de Klant ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van OPI Belgium te vergoeden.

OPI Belgium gaat een inspanningsverbintenis aan en is niet gehouden ten opzichte van de Klant tot enige vergoeding voor schade, die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar of haar hulppersonen geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van opzet. OPI Belgium is geenszins aansprakelijk ten opzichte van een Klant voor een zware fout van haarzelf of haar hulppersonen.

In geen geval kan OPI Belgium worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.

Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal de
aansprakelijkheid van OPI Belgium voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.

 

Artikel 10. Eigendomsvoorbehoud

Goederen blijven de eigendom van OPI Belgium tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten.

OPI Belgium behoudt zich het recht voor een schadevergoeding te vorderen indien de Producten in waarde zijn gedaald door verwerking, gebruik,
verbruik of doordat zij in andere zaken werden opgenomen voordat de Klant aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan.

Indien goederen door OPI Belgium worden geleverd, gaat het risico over op het moment van levering.

Indien goederen moeten worden afgehaald door de Klant, gaat het risico over op het moment van de verkoop.

 

Artikel 11. Klachten en garantie

De Klant dient de geleverde goederen en diensten onmiddellijk na te kijken.

Iedere factuur wordt beschouwd als aanvaard, tenzij protest per aangetekend schrijven binnen de 3 dagen.

Voor details over de toepasselijke voorwaarden van Producten met fabrieksgarantie dient de Klant de garantie van de fabrikant te raadplegen die bij de Producten werd verstrekt.

Eventuele gebreken moeten door de Klant zo snel mogelijk en ten laatste 3 kalenderdagen na de levering door middel van een aangetekend schrijven aan OPI Belgium worden gemeld. Na deze termijn staat OPI Belgium t.a.v. de Klant enkel nog in voor verborgen gebreken die de zaak ongeschikt maken voor het gebruik waartoe ze bestemd is, voor zover de goederen inmiddels niet werden verwerkt en voor zover OPI Belgium de gebreken kende of behoorde te kennen. De Klant verwittigt OPI Belgium in dit geval uiterlijk binnen de 2 kalenderdagen na kennisname van het verborgen gebrek door middel van een aangetekend schrijven met een getailleerde beschrijving van het gebrek. Klachten wegens verborgen gebreken schorten de betalingsverplichting in hoofde van de Klant niet op.

Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met OPI Belgium via orders@opi-belgium.be of via ‘Contact us‘ pagina.

Tijdig ingediende klachten worden in principe binnen een termijn van veertien (14) dagen na ontvangst behandeld. Indien de behandeling van een klacht echter een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt de Klant hiervan door OPI Belgium op de hoogte gebracht binnen de termijn van veertien (14) dagen na ontvangst van de klacht.

 

Artikel 12. Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen

Deze voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.

Voor elk geschil over de toepassing van deze voorwaarden en de uitvoering van de dienst zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement van Brussel.

 

Artikel 13. Betalingstermijnen & -modaliteiten

De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling, voor de verschillende betalingsmogelijkheden kan je onze pagina ‘Payment and shipping‘ consulteren.

Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal OPI Belgium de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de
volledige betaling.

Als OPI Belgium niet de volledige betaling ontvangt binnen 5 dagen na ontvangst van de bestelling, heeft OPI Belgium het recht om de bestelling te annuleren.

Elke wanbetaling brengt de eisbaarheid mee van de openstaande facturen en geeft OPI Belgium het recht, na ingebrekestelling, hetzij eventuele toekomstige leveringen op te schorten, hetzij de overeenkomst te ontbinden, onverminderd het recht op schadevergoeding.

 

Artikel 14. Opleidingen

Door inschrijving voor een training aanvaardt de Klant het bijhorend trainingsreglement.

Door het plaatsen van een reservering voor een “Basisopleiding Nagelstyliste” verbindt de Klant zich ertoe het volledige bedrag op voorhand te betalen.

Het inschrijvingsgeld voor workshops moet vooraf volledig betaald worden. Inschrijvingen voor een workshop zijn pas definitief na ontvangst van het integrale inschrijvingsgeld.

Behoudens in geval van annulering vanwege OPI Belgium, worden reeds betaalde gelden worden niet terugbetaald indien de Klant niet zou deelnemen aan de opleiding. Als de Klant zich inschrijft voor een training, aanvaardt hij automatisch alle clausules van het trainingsreglement.

Door een plaats te reserveren voor een opleiding, verbindt de Klant zich ertoe het inschrijvingsgeld voor opleidingen volledig te betalen.  Inschrijvingen voor een opleiding zijn pas definitief na ontvangst van het inschrijvingsgeld. Annuleren voor een opleiding kan 7 dagen, voorafgaand van de effectieve datum, van de opleiding. Indien opleidingen later worden geannuleerd dan ontvangt de Klant geen terugbetaling.

Indien OPI Belgium de data van de opleiding zou wijzigen, zal de bestelling van de Klant automatisch van toepassing zijn op deze nieuwe data, zonder enige terugbetaling. Alleen als OPI Belgium een training volledig annuleert, heeft de klant recht op terugbetaling van het inschrijvingsgeld voor de opleiding.

 

Artikel 15: Eigendomsrechten

Niets uit de handleidingen, brochures, website, folders of nieuwsbrieven mag gekopieerd of vermenigvuldigd worden zonder schriftelijke toestemming van OPI Belgium.

 

Artikel 16: Privacy

De verantwoordelijke voor de verwerking, OPI Belgium respecteert de Belgische wet van 8 december 1992 met betrekking tot de bescherming van het privéleven in de verwerking van de persoonlijke gegevens.

De door de Klant meegedeelde persoonsgegevens zullen enkel gebruikt worden voor volgende doeleinden: het verwerken van de bestelling, versturen van nieuwsbrieven, reclame- en of marketingdoeleinden.

De Klant beschikt over een wettelijk recht op inzage en eventuele correctie van uw persoonsgegevens. Mits bewijs van identiteit (kopie identiteitskaart) kunt u via een schriftelijke, gedateerde en ondertekende aanvraag aan OPI Belgium, Rusthuistraat 21 – 1910 Kampenhout info@opi-belgium.be, gratis de schriftelijke mededeling bekomen van uw persoonsgegevens. Indien nodig kunt u ook vragen de gegevens te corrigeren die onjuist, niet volledig of niet pertinent zouden zijn.

In geval van gebruik van uw gegevens voor direct marketing: de Klant kan zich kosteloos verzetten tegen het gebruiken van de Klant zijn gegevens voor direct marketing. Hiertoe kan de Klant zich steeds richten tot OPI Belgium.

OPI Belgium behandelt de gegevens van de Klant als vertrouwelijke informatie en zal deze niet doorgeven, verhuren of verkopen aan derden.

De Klant is zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van zijn logingegevens en het gebruik van zijn paswoord. Het paswoord wordt gecodeerd opgeslagen, OPI Belgium heeft dus geen toegang tot het paswoord van de Klant.

OPI Belgium houdt online (anonieme) bezoekersstatistieken bij om te kunnen bekijken welke pagina’s van de internetsite in welke mate bezocht worden.

Indien de Klant vragen heeft over deze privacy statement, dan kan de Klant ons contacteren op  info@opi-belgium.be

Artikel 17: Gebruik van cookies

Tijdens een bezoek aan de site kunnen ‘cookies’ op de harde schijf van de Klant zijn computer geplaatst worden. Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser van een computer of op een mobiel apparaat geplaatst wordt wanneer een website geraadpleegd wordt. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren, een cookie kan slechts een machine identificeren.

De Klant kan zijn internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat hij een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de cookies nadien van zijn harde schijf worden verwijderd. De Klant kan dit doen via de instellingen van zijn browser (via de helpfunctie). Hierbij dient wel rekening gehouden te worden dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat de Klant bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken.

Door gebruik te maken van de website van OPI Belgium, gaat de Klant akkoord met het gebruik van cookies.

Algemene voorwaarden B2C - Consument

Artikel 1. Definities

1.1 De Onderneming: de Onderneming met Ondernemingsnaam Franis, Ondernemingsnummer 0427.273.320  en rechtsvorm bv gevestigd te Rusthuisstraat 21 , 1910 Kampenhout, orders@opi-belgium.be, +3222892477.

1.2 De Klant: iedere klant – natuurlijke persoon die gewoonlijk in België leeft en voornamelijk met een privédoel voor ogen handelt. De Onderneming heeft met deze klant een B2C-relatie.

1.3 Producten: alle goederen beschikbaar voor aankoop op de Website.

1.4 De Overeenkomst: de overeenkomst op afstand gesloten tussen de Onderneming en de Klant voor de aankoop van Producten via de Website. De Overeenkomst wordt beheerst door deze algemene voorwaarden.

1.5 Website: de website van de Onderneming: www.opi-shop.be

Artikel 2. Toepassingsgebied

2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtsbetrekkingen (inclusief offertes, aanbiedingen, bestelbonnen en overeenkomsten) tussen de Onderneming en de Klant.

2.2 De aanvaarding van het aanbod (uitdrukkelijk of stilzwijgend door betaling) impliceert de aanvaarding van deze algemene voorwaarden.     

 

Artikel 3. Eenzijdige wijziging of aanvulling

3.1 Bepalingen of voorwaarden die van deze voorwaarden afwijken of die deze voorwaarden wijzigen of aanvullen, zijn voor de Onderneming slechts bindend indien de Onderneming uitdrukkelijk en schriftelijk met deze bedingen instemt.

3.2 De nietigheid van een bepaling of een deel van een bepaling krachtens de Overeenkomst zal geenszins de geldigheid aantasten van het resterende deel van de bepaling of van de rest van de bepalingen en clausules.

 

Artikel 4. Totstandkoming en duur

4.1 De Overeenkomst is gesloten zodra de Klant het aanbod en de algemene voorwaarden heeft aanvaard.

4.2 De Overeenkomst en de algemene voorwaarden blijven van kracht tot alle verbintenissen zijn uitgevoerd.

Artikel 5. Prijs- en kostenbepaling

5.1 De prijzen die van toepassing zijn op de diensten, zijn deze die op de Website vermeld staan op het tijdstip van de bestelling. De prijzen worden bepaald per opdracht en zijn uitgedrukt in euro en inclusief btw.

5.2 De prijzen vermeld op de Website of in de offerte zijn exclusief leveringskosten. De leveringskosten zijn beschikbaar voor de klant via de pagina betaling en verzending.

5.3 Alvorens een bestelling definitief geplaatst wordt, zal de totale prijs, inclusief alle kosten en belastingen, beschikbaar zijn voor de klant op de eindpagina vooraleer af te rekenen.

5.4 Als een Product niet correct geprijsd is op de Website, zal de Onderneming schriftelijk contact opnemen met de Klant zodra de Onderneming kennis krijgt van de onjuiste prijs. De Klant heeft in voorkomend geval de mogelijkheid om de Producten te blijven kopen of de bestelling te annuleren in overeenstemming met de annuleringsprocedure bepaald in artikel 7. Als de Onderneming er niet in slaagt om contact op te nemen met de Klant, gebruikmakend van de contactgegevens die de Klant tijdens de bestelprocedure heeft verstrekt, of als de Onderneming geen antwoord van de Klant ontvangt binnen een termijn van 8 dagen, behandelt de Onderneming de bestelling als geannuleerd en stelt ze de Klant daarvan schriftelijk in kennis.

Artikel 6. Levering

6.1 De Onderneming verbindt zich ertoe de Producten te leveren binnen een termijn van 8 dagen na volledige ontvangst van de betaling, tenzij een andere leveringsdatum wordt overeengekomen tussen de Onderneming en de Klant op het ogenblik dat de Overeenkomst tot stand komt.

6.2 Indien de Onderneming niet in staat is om de Producten binnen de bovenvermelde termijn te leveren, verbindt de Onderneming zich ertoe om de Klant hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen. De Klant zal de Onderneming dan een nieuwe, redelijke leveringstermijn geven. Als de Onderneming de termijn opnieuw overschrijdt, heeft de Klant het recht om de bestelling te annuleren.

6.3 De Klant ontvangt een bevestiging via mail zodra de bestelling de Onderneming verlaat.

6.4 De Onderneming zal de bestelling leveren op het adres dat de Klant aan de Onderneming heeft opgegeven tijdens het aankoopproces.

6.5 Indien er op het moment van levering niemand beschikbaar is op het adres van de Klant, dient de Klant de instructies te volgen van de leveringsdienst die belast is met de levering van de bestelling.

6.6 De Onderneming behoudt zich het recht voor om gedeeltelijke leveringen van de bestelde Producten te verrichten, zoals maar niet beperkt tot de situatie waarin een deel van de bestelling vertraging oploopt of niet beschikbaar is. In geval van gedeeltelijke levering zal de Onderneming de Klant schriftelijk op de hoogte brengen.

6.7 Bij levering/afhaling dient de Klant de verpakking te controleren op eventuele schade. Als de Producten beschadigd zijn, mag de Klant de levering niet aanvaarden en moet hij de Onderneming onmiddellijk schriftelijk op de hoogte brengen. Na kennisgeving zal de Onderneming de Klant de nodige instructies geven met betrekking tot de beschadigde Producten.

Artikel 7. Annulering

7.1 De Klant heeft het recht om de bestelling zonder opgave van een reden en zonder kosten te annuleren vóór de verzending van de bestelling.

7.2 De Klant kan de bestelling annuleren door verzending van een e-mail naar christel@opi-belgium.be.

7.3 Na annulering van de bestelling ontvangt de Klant een bevestiging van de annulering door verzending van een email en zal de Onderneming de reeds betaalde bedragen terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant heeft gebruikt om te betalen.

7.4 Na ontvangst van een bevestiging dat de Producten de Onderneming hebben verlaten, kan de Klant de bestelling niet meer annuleren.

7.6 Indien het niet mogelijk was de bestelling te annuleren, worden de Producten geleverd en kan de Klant het Product terugsturen volgens de herroepingsprocedure beschreven in artikel 8.

7.7 Kosten die reeds door de Onderneming werden gemaakt voor de annulering, dienen door de Klant op eerste verzoek te worden vergoed.

Artikel 8. Herroeping

8.1 De Klant heeft een wettelijk recht om de Overeenkomst te herroepen gedurende de termijn zoals bepaald in artikel 8.2. Dit betekent dat de Klant kan beslissen om de Producten gedurende de betrokken termijn niet te bewaren. De Klant moet de Onderneming conform artikel 8.4 op de hoogte brengen van zijn beslissing om de Overeenkomst te herroepen en een terugbetaling te ontvangen. De Klant hoeft geen reden voor de herroeping op te geven.

8.2 De Klant beschikt over veertien (14) dagen om de Overeenkomst te herroepen. Het beginpunt van de termijn om het herroepingsrecht uit te oefenen kan variëren. Volgende regels zijn van toepassing:

  1. Indien de levering één enkel Product is, begint de termijn te lopen de dag na ontvangst van het Product door de Klant.
  2. Indien de levering betrekking heeft op meerdere Producten die op afzonderlijke dagen worden geleverd, begint de termijn te lopen de dag nadat de Klant het laatste bestelde Product heeft ontvangen.
  3. Indien de levering betrekking heeft op een Product over een bepaalde periode, begint de termijn te lopen de dag volgend op de dag waarop de Klant de eerste levering van de Producten heeft ontvangen

8.3 De Klant mag de Overeenkomst alleen herroepen als de Producten: …

  1. niet zijn gedragen of open gedaan of op één andere manier zijn gebruikt.
  2. volledig zijn
  3. voorzien zijn van hun originele labels

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen met betrekking tot:

  1. de levering van goederen of diensten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de Onderneming geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. de levering van goederen volgens specificaties van de Klant of de levering van goederen die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  3. de levering van goederen die snel kunnen bederven of beperkt houdbaar zijn;
  4. de levering van verzegelde goederen die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet kunnen worden teruggezonden en die na de levering ontzegeld zijn;
  5. de levering van goederen die na levering, volgens hun aard, onherroepelijk zijn vermengd met andere Producten;

8.4 Indien de Klant beslist de Overeenkomst te herroepen, moet de Klant de Onderneming daarvan op de hoogte brengen door verzending van een e-mail naar christel@opi-belgium.be, waarin ondubbelzinnig wordt verklaard dat hij de Overeenkomst wenst te herroepen.

8.5 De Klant moet de Producten terugbezorgen aan de Onderneming zonder onnodige vertraging en in ieder geval niet later dan veertien dagen na verzending van de kennisgeving van herroeping aan de Onderneming. De Producten moeten naar de Onderneming worden verzonden op dezelfde manier als deze waarop de Klant de Producten heeft ontvangen. De Klant ontvangt het retourlabel via email. Het retourlabel moet worden aangebracht op de verpakking van de Producten die de Klant wenst terug te sturen;

8.6 Alle kosten voor het retourneren van de Producten worden door de Klant betaald.

8.7 In geval van herroeping:

  1. zal de Onderneming de reeds door de Klant betaalde bedragen voor de Producten terugbetalen na ontvangst van de Producten. De Onderneming kan de terugbetaling echter verminderen om rekening te houden met een eventuele waardevermindering van de Producten, indien dit werd veroorzaakt door het feit dat de Klant ze heeft behandeld op een manier die niet toegestaan zou zijn in een winkel.
  2. de Onderneming zal alle terugbetalingen uitvoeren binnen een redelijke termijn na ontvangst van de Producten.
  3. de Onderneming zal de Klant terugbetalen op de kredietkaart of debetkaart die de Klant gebruikt heeft om te betalen.
  4. de Onderneming heeft het recht om de Klant terug te betalen met vouchers als de Klant vouchers heeft gebruikt om de Producten te betalen.

Artikel 9. Overmacht en wanprestatie

9.1 De Onderneming is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor de niet-uitvoering of vertraging in de uitvoering van haar verplichtingen krachtens de Overeenkomst indien dit te wijten is aan overmacht. De klant kan in geval van overmacht aldus geen schadevergoeding eisen wegens wanprestatie.

9.2 Onder overmacht wordt verstaan: ieder voorval dat buiten elk aanwijsbaar menselijk handelen om voorkomt zoals maar niet beperkt tot ziekte, een overlijden en extreme en onvoorziene weersomstandigheden of natuurfenomenen of oorlogen.

9.3 In geval van een situatie van tijdelijke overmacht brengt de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte en zullen de verplichtingen van de Onderneming krachtens de Overeenkomst worden opgeschort en zal de termijn voor de uitvoering van de verplichtingen worden verlengd voor de duur van de situatie van overmacht. Wanneer de situatie van overmacht invloed heeft op de levering van de Producten, zal de Onderneming een nieuwe leveringsdatum regelen met de Klant nadat de situatie van overmacht voorbij is.

9.4 In geval van een situatie van blijvende overmacht brengt de Onderneming de Klant hiervan op de hoogte. In voorkomend geval is de Onderneming bevrijd van haar prestaties.

9.5 De Klant dient te zorgen dat de goederen door de Onderneming op een normale manier kunnen worden geleverd en geïnstalleerd op de overeengekomen plaats en het overeengekomen tijdstip. De Klant dient aldus onder meer te zorgen voor de bereikbaarheid van de leveringsplaats. Indien hieraan niet is voldaan, is de Klant ertoe gehouden alle schade, met inbegrip van de wachturen, bewaringskosten en kosten voor het behoud van de zaak, in hoofde van de Onderneming te vergoeden.

9.5 De Onderneming is niet gehouden ten opzichte van de Klant tot enige vergoeding voor schade die rechtstreeks of onrechtstreeks het gevolg zou zijn van de door haar of haar hulppersonen geleverde diensten of verkochte goederen, behalve in geval van opzet of zware fout.

9.6 In geen geval kan de Onderneming worden aangesproken voor enige onrechtstreekse schade zoals, maar niet beperkt tot, verlies van inkomsten, verlies van contracten, kapitaalkosten, beperking van rendement of gelijk welke andere verliezen of gevolgschade, zowel aan de Klant als aan derden.

9.7 Onverminderd de rechten en rechtsmiddelen die door de toepasselijke wetgeving of deze algemene voorwaarden aan de Klant worden toegekend, zal de aansprakelijkheid van de Onderneming voor directe schade beperkt zijn tot de waarde van de bestelde Producten.

Artikel 10. Eigendomsvoorbehoud

10.1 Goederen blijven de eigendom van de Onderneming tot volledige betaling van hoofdsom, kosten en interesten.

10.2 Indien goederen door de Onderneming worden geleverd, gaat het risico over op het moment van levering.

10.3 Indien goederen moeten worden afgehaald door de Klant, gaat het risico over op het moment van de verkoop.

 

Artikel 11. Klachten en garantie

11.1 De Klant dient de geleverde goederen en diensten onmiddellijk na te kijken.

11.2 Iedere factuur wordt beschouwd als aanvaard, tenzij protest per aangetekend schrijven binnen de 3 dagen. 

11.3 De Klant heeft recht op een wettelijke garantie van twee jaar. De wettelijke garantie dekt elk defect of gebrek aan conformiteit van de Producten dat zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de datum van levering van de Producten.

11.4 De Klant moet de Onderneming via mail informeren over de gebrekkige Producten binnen een redelijke termijn nadat het gebrek bekend is of redelijkerwijs gekend had kunnen zijn door de Klant.

11.5 Indien een gebrek zich voordoet binnen de wettelijke garantieperiode van twee jaar, moet de Klant de procedure volgen zoals bepaald in artikel 8. Na teruggave van het gebrekkige Product zal de Onderneming, naar eigen goeddunken van de Klant, de Klant een nieuw Product sturen of het Product repareren en zal de Onderneming alle kosten dragen in verband met de omruiling/reparatie van de Producten. Het Product kan alleen worden vervangen en geleverd in zoverre het nog steeds beschikbaar/in voorraad is bij de leveranciers van de Onderneming. Indien de herstelling of vervanging niet mogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst te beëindigen en zal de Onderneming de prijs terugbetalen in overeenstemming met artikel 8.7.

11.6 Als de Klant klachten heeft, kan hij contact opnemen met de Onderneming via het e-mailadres christel@opi-belgium.be.

Artikel 12. Bevoegdheids- en rechtskeuzebedingen

12.1 Deze voorwaarden zijn onderworpen aan het Belgische recht.

12.2 Voor elk geschil over de toepassing van deze voorwaarden en de uitvoering van de dienst zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement Brussel bevoegd.

Artikel 13. Betalingstermijnen & -modaliteiten

13.1 De Klant moet betalen op het ogenblik van de plaatsing van de bestelling met een overschrijving op het nummer BE, met creditcard, met bankcontact of met PayPal.

13.2 Indien de Klant betaalt via bankoverschrijving, zal de Onderneming de bestelling beginnen te verwerken vanaf het moment van ontvangst van de volledige betaling.

13.3 Als de Onderneming niet de volledige betaling ontvangt binnen 3 dagen na ontvangst van de bestelling, heeft de Onderneming het recht om de bestelling te annuleren.

Artikel 14. Privacy

14.1 De Onderneming gebruikt de persoonsgegevens van de Klant uitsluitend in overeenstemming met het Privacybeleid op de Website.