Faq Sections

Bestellingen
Ik heb nog geen account. Moet ik één aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Een bestelling plaatsen bij OPI gaat erg vlot en makkelijk. Je kan een account aanmaken en zo je bestelling afronden of je kan afrekenen als gast.


Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen bevestigingsmail ontvangen.

Vooraleer je je zorgen maakt, vergeet zeker niet bij je ongewenste e-mails te kijken. Heb je ook daar geen bevestigingsmail gekregen? Dan kan je best even contact opnemen met onze klantenservice via het contactformulier.


Ik heb me bedacht en wil mijn bestelling annuleren. Hoe kan ik dit doen?

Wil je je bestelling annuleren, dan neem je best zo snel mogelijk contact met ons op. Dit kan telefonisch (02/268.24.77) of via het contactformulier. Indien je bestelling nog niet is klaargemaakt, dan annuleren we eenvoudig je bestelling. Indien je bestelling reeds klaarstaat voor de vervoerder, dan kunnen we dit helaas niet meer annuleren.


Ik heb een artikel ontvangen dat ik niet besteld heb.

Wanneer je een artikel ontvangt dat je niet hebt besteld, dan is er iets misgelopen bij het maken van je pakket. Onze excuses hiervoor! Neem dan best even contact op met onze klantenservice via het contactformulier of telefonisch (02/268.24.77). We lossen dit probleem dan zo snel mogelijk voor je op.


Ik heb enkele producten niet ontvangen.

Eerst en vooral onze excuses voor het ongemak. Wij willen dat je zo snel mogelijk kan genieten van je bestelde producten. Waarschijnlijk is er iets misgelopen met je bestelling. Om onze fout recht te zetten, neem je best contact op met onze klantenservice. Dit kan via het contactformulier of telefonisch (02/268.24.77).


Kortingscodes
Ik heb een kortingscode. Waar vul ik deze in?

Indien je een kortingscode of cadeaubon hebt, kan je deze gebruiken tijdens de eerste fase van het bestelproces waar je de samenvatting van jouw winkelmandje ziet. Links onder de lijst met producten zie je een invulveld ‘Waardebonnen’. In dit veld kan je jouw kortingscode invullen. Klik op ‘Oké’ en jouw korting wordt automatisch verrekend. Je kan nu verder gaan met afrekenen.


Mijn kortingscode werkt niet. Wat nu?

Werkt je kortingscode niet? Kijk dan even na of deze nog geldig is en welke foutmelding het systeem geeft. Lukt het nog steeds niet? Neem dan best even contact op met onze klantenservice via het contactformulier.


Verzendingen en Leveringen
Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Wanneer je pakket klaar is om verzonden te worden, ontvang je een link met een trackingcode. Hiermee kan je het traject van jouw pakket en de exacte leverstatus volgen. Daarnaast ontvang je op de dag van de levering een sms of e-mail met de tijd van levering.


Ik was niet thuis wanneer mijn pakketje werd geleverd. Wat nu?

Ben je afwezig op het moment dat Bpost je pakje komt afleveren? Dan wordt het pakketje naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt of post gebracht. Hiervan word je steeds op de hoogte gebracht via een vermelding in je brievenbus of via mail. Vervolgens heb je 14 dagen de tijd om het pakje daar af te halen.


Kan ik mijn bestelling ophalen in een afhaalpunt of winkel?

Momenteel is er enkel aan huis levering mogelijk. Het is dus niet mogelijk om jouw pakket in een afhaalpunt te laten leveren.


Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?

Wij leveren momenteel enkel in België, Nederland, Frankrijk en Luxemburg. Andere adresgegevens worden momenteel niet aanvaard.


Ik heb een kapot product ontvangen. Wat nu?

Een kapot product is natuurlijk niet de bedoeling, waarvoor onze excuses. Wij lossen dit graag zo snel mogelijk voor je op. Neem even contact op met de klantenservice via het contactformulier of telefonisch (02/268.24.77) zodat we op zoek kunnen gaan naar een geschikte oplossing.


Show More >>
Betalingen
Kan ik veilig winkelen op de website   www.opi-shop.be ?

OPI biedt verschillende betaalmogelijkheden aan waardoor wij je veilig winkelen kunnen garanderen.


Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

OPI biedt de volgende betaalmogelijkheden aan:

  • Betalen met Maestro/Bancontact: Wanneer je kiest om te betalen met Bancontact/Maestro, zal je tijdens het betalingsproces omgeleid worden naar de betaalomgeving van jouw bank. Bij deze betalingswijze wordt de betaling direct afgeschreven. Om te betalen met Maestro, selecteer je deze betaalmethode bij het uitchecken. Je wordt dan meteen doorgestuurd naar een andere pagina. Hier kan je je betaling afronden.
  • Betalen met kredietkaart: Wanneer je kiest om te betalen met kredietkaart, zal je tijdens het betalingsproces omgeleid worden naar de betaalomgeving van jouw bank. Hier kan je je betaling afronden.
  • Betaling via bankoverschrijving vooraf: Bij de betaalwijze overschrijving, ontvang je de gegevens om een overschrijving uit te voeren. Afhankelijk van je bank, moet je rekening houden met een verwerkingstijd van maximaal 5 dagen. Zodra we je betaling hebben ontvangen, maken we de bestelling klaar voor verzending. Bestellingen worden automatisch geannuleerd als uw betaling niet is ontvangen binnen 21 kalenderdagen nadat de bestelling is geplaatst.

Retour en Terugbetalingen
Hoe kan ik een artikel retourneren?

Wil je na ontvangst een product uit je bestelling retourneren? Dan neem je best zo snel mogelijk contact met ons op. Dit kan telefonisch (02/268.24.77) of via het contactformulier. We leggen je op dat moment graag uit hoe dit gebeurt en wat de voorwaarden zijn. Opgelet: het retourneren van producten kan enkel als het ongeopend en ongebruikt is. Als jouw retour niet conform deze richtlijnen gebeurt, zal de retour geweigerd worden.


Wanneer ontvang ik mijn terugbetaling van het geretourneerde product?

We zullen je terugbetaling uitvoeren binnen 14 dagen na ontvangst van het retourpakket. Heb je na 14 dagen nog geen terugbetaling ontvangen? Dan neem je best even contact op met onze klantenservice. Dit kan telefonisch (02/268.24.77) of via het contactformulier.


Hoe ontvang ik deze terugbetaling?

Het geld wordt teruggestort op het betaalmiddel dat je hebt gekozen bij het plaatsen van je bestelling. Dit kan je zichtrekening zijn die aan je bancontact of creditcard is gekoppeld of je PayPal account.


Wat als ik mijn bestelling vergeet op te halen bij een afhaalpunt? 

Indien jouw pakket niet wordt opgehaald in het ophaalpunt of als je het pakket bij levering weigert en het wordt terug naar ons geretourneerd, dan valt de retourkost ten laste van de klant. Dit geldt ook voor alle pakketten die worden geretourneerd wegens nalatigheid van de klant (bijvoorbeeld: fout in het afleveradres). 


Over OPI
Waar staat OPI voor?

Wil je graag meer weten over ons merk, ons bedrijf en ons team? Neem dan zeker een kijkje op de ‘Over ons’ pagina.


Ik wil een opleiding volgen. Kan ik dit bij OPI doen?

Bij OPI kunnen enkel professionals met een btw nummer in de beautysector opleidingen volgen. Deze workshops zijn dus niet toegankelijk voor particulieren.


Hoeveel collecties brengt OPI uit?

Elk voor-en najaar brengt OPI een seizoenscollectie uit met 12 nieuwe kleuren, gebaseerd op de nieuwste trends. Elke collectie wordt steeds gekoppeld aan een land of stad. Vervolgens krijgt elke kleur ook een originele naam die past bij het gekozen thema. Naast de seizoenscollecties lanceert OPI ook regelmatige enkele limited edition collecties.


Wat zijn de meest verkochte kleuren?

Deze 10 kleuren zijn ware klassiekers en mogen niet ontbreken in je collectie: Coca Cola Red, Malaga Wine, Big Apple Red, Put It In Neutral, Bubble Bath, Mod About You, Lady In Black, My Private Jet, Black Cherry ChutneyCajun Shrimp.


Wat is het verschil tussen nagellak en Infinite Shine

De gewone nagellak van OPI breng je heel eenvoudig aan en houdt ongeveer 5 tot 7 dagen in combinatie met een base- en topcoat. De Infinite Shine van OPI breng je ook aan als een gewone nagellak maar geeft een hoogglanzend gel effect gedurende 10 dagen. De Infinite Shine kleuren kan je enkel gebruiken in combinatie met de Infinite Shine ProStay Primer en Infinite Shine ProStay Gloss. Beide gamma’s kan je eenvoudig verwijderen met één van de removers.


Mijn Account
Hoe maak ik een account aan?

Om een account aan te maken klik je rechts bovenaan de homepage op account. Hier kan je je aanmelden. Als je nog geen account hebt, klik je onderaan de kader op ‘Geen account? Maak er één aan’. Vervolgens verschijnt er een pagina waar je al je gegevens moet invullen.


Hoe pas ik mijn gegevens aan?  

Om de persoonlijke gegevens van je account aan te passen klik je rechts bovenaan op je naam. Vervolgens klik je op het icoontje ‘Informatie’. Je kan nu je gegevens wijzigen.Vergeet niet op opslaan te klikken.


Het inloggen mislukt steeds. Wat nu?

Kijk steeds na of je op de correcte website zit. Particulieren kunnen shoppen via www.opi-shop.be, professionals met een BTW nummer in de sector kunnen terecht op www.opi-belgium.be. Zit je op de juiste website? Kijk dan ook je logingegevens na. Kan je je nog steeds niet aanmelden? Dan neem je best even telefonisch (02/268.24.77) contact op. Onze klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9u00 tot 17u00.


Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Om je wachtwoord te wijzigen klik je rechts bovenaan op je naam. Vervolgens klik je op het icoontje ‘Informatie’. Hier kan je je wachtwoord wijzigen. Vergeet niet op opslaan te klikken.


Help, mijn wachtwoord werkt niet!

Kijk na of je zeker het juiste wachtwoord hebt ingevoerd. Lukt het nog steeds niet? Dan kan je je wachtwoord steeds zelf wijzigen. Log in en kies voor ‘wachtwoord vergeten’.


Show More >>